11 mar 2015

BRAK ZAKOŃCZENIA - czyli lista przerwanych serii





Na rynku wydawniczym obecnie szaleje fala cykli - czyli książek, które mają kontynuacje. Jak wiadomo jedne serie odnoszą sukces, inne nie, a co za tym idzie - te słabsze cykle zostają przerwane, gdyż wydawnictwom najwidoczniej "tak wygodniej' .A co z nami - czytelnikami?


Zaczynamy czytać serię, poznajemy bohaterów i co ... nie znamy zakończenia ich historii. Jest wiele osób, które mają ten komfort i mogą doczytać poszczególne tomy w oryginalnym języku, ale nie wszyscy. Dlatego też zdecydowałam się na zrobieni listy serii-cykli, które są przerwane i nie doczekały się kontynuacji.

Mam nadzieję, że mi pomożecie, dzięki temu, być może ja i wiele innych osób, nie rozpocznie czytania książek, których zakończenia nie poznamy (najprawdopodobniej).

Pod postem prosiłabym, abyście wpisywali tytuły cykli, serii wydawniczych, których brakuje tomów w polskim tłumaczeniem.  Prosiłabym także o podanie dostępnych tomów.
Ja wpisuje te, które sama rozpoczęłam (recenzje dostępnych tomów znajdziecie na blogu)... Wasze pozycje będę uzupełniać.

MROCZNY ANIOŁ
1.Mroczny anioł
2. Twisted Heart
3. Broken Dream 

AKADEMIA MROKU 
1.Wybrańcy losu
2. Więzy krwi
3. Rozdarte dusze
4.Lost Spirits  (brak)

KRONIKI MAC O`CONNOR
1, Mroczne szaleństwo
2.Krwawe szaleństwo
3.Szaleństwo elfów
4. Dreamfever (brak)
5. Shadowfever (brak) 

NOCNA ŁOWCZYNI
1. W pół drogi do grobu
2. Jedną jogą w grobie
3. W grobie
4. Stworzona by umrzeć przedwcześnie (brak)
5. This Side of the Grave (brak)
6. One grave at a time (brak)
7. Up From the Grave (brak)

MROCZNE SERCE
1.Przeznaczeni
2. Nieśmiertelni
3. Surrender  (brak)

NIEŚMIERTELNY
1.  Nieśmiertelny
2. Zdrada nieśmiertelnego
3. Eternal (brak)
4. Destiny Brak)

TRYLOGIA KATERINA
1. Nadciąga burza
2. The Unfailing Light (brak)
3. The Morning Star (brak)

PARANORMALNOŚĆ
1. Paranormalność
2. Normalne marzenia
3. Endlessly  (brak)

OGNISTA
1.Ognista
2. Niewidzialna
3. Hidden (Brak)

Jessica
1. Przyrzeczeni
2. Rules The Dark Side (Brak)
3. Jekel Loves Hyde (brak)

CIEMNOŚĆ PRZED ŚWITEM
1. Ciemność przed świtem
2. Blood-Kissed Sky (brak)
3.After Daybreak (brak)

Z CIEMNOŚCIĄ JEJ DO TWARZY
1. Z ciemnością jej do twarzy
2. A Beautiful Evil - brak
3. The Wicked Within - brak
4. Heart of Stone - brak

CÓRKA DYMU I KOŚCI
1. Córka dymu i kości
2. Dni krwi i światła gwiazd
3. Dreams of Gods Monsters, brak
4.In Night of Cake & Puppets - brak

ANNA
1. Anna we krwi
2. Girl of nightmares - brak

CIEŃ NOCY
1. Cień nocy
2. Blask nocy
3. Bloodrose - brak
Nawiązania do serii:
1. Rift
2. Rise

SAGA KSIĘŻYCOWA
1. Cinder
2. Scarlet
3. Cress - brak
4. Winter - brak
Nawiązania:
0.5. Glitches
1.5. The Queen's Army

PIĘKNI I MARTWI
1. Piękni i martwi
2. Życie na wieczność
3. Love Reborn

 PROCHY
1. Prochy
2. Shadows
3. Monsters

OCALENI 
1. Ocaleni. Życie, które znaliśmy
2.The Dead and the Gone
3. This World We Live In
4. The Shade of the Moon

 RETRUM
1. Retrum. Kiedyś bylismy martwi
2. La nieve negra

 WIECZNI
1. Wieczni
2. The Reckoning
3. The Descent

EVE
1. Eve 
2. Once (brak)
3. Rise (brak)

Świat po Wybuchu 
1. Nowa Ziemia
2. Nowy przywódca 
3. Burn (brak)

MROCZNY ŁOWCA
1. Rozkosze nocy
2. Objęcia nocy
3. Taniec z diabłem
4. Pocałunek nocy
5. Niestety noc
6. Chwytaj noc
7. Grzechy nocy
8. Uwolnij nocy
9. Ciemna strona księżyca
10. The Dream-Hunter
11. Fear the darkness
12. Devil May Cry
13. Upon the Midnight clear
14. Dream chaser
15. Acheron
16. One silent night
17. Dream warrior
18. Bad moon rising
19. No mercy
20. Redemption
21. The Guardian

22.Time Untime

DNI MROKU
1. Nocny wędrowiec
2. Łowca ciemności
3. Posłaniec świtu
4. Nadejście chaosu
5. Wait for dusk

6. Burn the night

MROK 
1. Mroczny książę
2. Mroczne pożądanie
3. Mroczny blask
4. Mroczna magia
5. Mroczne wyzwanie
6. Mroczny ogień
7. Mroczne marzenie
8. Mroczna legenda
9. Mroczny strażnik
10. Mroczna symfonia
11. Mroczne pochodzenie
12. Mroczna melodia
13. Mroczne przeznaczenie
14. Mroczny głód
15. Mroczny sekret
16. Mroczny demon
17. Mroczna uroczystość
18. Mroczne opętanie
19. Mroczna klątwa
20. Mroczna zabójczyni
21. Mroczne niebezpieczeństwo
22. Dark Predator
23. Dark Storm
24. Dark Lycan
25. Dark Wolf

Jones Carrie
Pragnienie
Zniewolenie
Oczarowanie
Przetrwanie (brak)
Wydawnictwo: Bukowy Las 

45 komentarzy:

  1. Bardzo żałuję, że nie ma kontynuacji trylogii o Katherinie. A jeśli chodzi o brakujące tomy na polskim rynku, to od razu na myśl przyszedł mi cykl Córka dymu i kości (Córka dymu i kości, Dni krwi i światła gwiazd, Dreams of Gods Monsters, In Night of Cake & Puppets).

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze mówiąc ja nawet nie znam żadnej z tych serii...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja strasznie żałuję, że nie ma kontynuacji książki "Anna we krwi" Kendare Blake (Seria: Anna - "Anna we krwi" ; "Girl of Nightmares").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzam zaczac tlumaczyc na moim chomiku http://chomikuj.pl/Book_my_life zapraszam ;)

      Usuń
  4. Żałuję, że Nadciąga burza nie jest kontynuowane, bo seria naprawdę dobra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi najbardziej szkoda, że nie kontynuowano serii Nadciąga burza, bo pierwsza część była naprawdę dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ostatni tom cyklu Julianny Baggott (Świat po wybuchu) został u nas wydany? Już prawie o nim zapomniałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na post :D Zdaje się, że kolejne części "Prochów" też nie zostały w Polsce wydane...

    OdpowiedzUsuń
  8. "Cień nocy", "Blask nocy" i... i trzeciego tomu nie ma. -,- Wszystkie są autorstwa Andrei Cremer i wydawnictwa Amber. Szkoda, że ostatniej części nie ma, bo historia całkiem mi się podobała. Świetna inicjatywa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam pierwszy tom w planach czytelniczych :)

      Usuń
  9. Fajnie że poruszyłaś ten problem który ma chyba każdy czytelnik. Zgadzam się ze wszystkimi pozycjami które napisałaś. Na razie nie przychodzą mi do głowy żadne książki.
    Pozdrawiam !
    Ps. Prześliczny wygląd bloga.

    http://in-our-different-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak, przydałyby się dalsze części p. Laini Taylor. Może w końcu się doczekamy...

    OdpowiedzUsuń
  11. "Saga księżycowa" - "Cress" nie zostanie wydana... Pierwsza część "Cinder" i druga "Scarlet" są. Po angielsku zostanie wydany bodajże jeszcze jeden tom, ale po polsku też nie.
    W zasadzie nie dziwię się wydawnictwom, że nie chcą wydawać serii, gdy ta się nie sprzedaje - "Cinder" i "Scarlet" kupiłam po 4zł/tom. To jest już poniżej kosztów. Ale szkoda, bardzo szkoda...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile tego jest... A ja myślałam, że cykl w grobie to 3 tomy;/ Znów rozczarowanie. Bardzo polubiłam cykl Piękni i martwi (tom 1 ma ten sam tytuł), tom 2 - Życie na wieczność, a tomu 3 nie wydano:( Może ktoś wie, gdzie znajdę jakieś nieoficjalne tłumaczenie Love Reborn - bardzo chcę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam, że są takie serie. Żadnej bowiem nie zaczęłam czytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Między innymi z tego właśnie powodu nie czytam serii.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja najbardziej cierpię z powodu braku zakończenia trylogii Hex Hall (Otwarte). Uwielbiam te książki! No i Saga księżycowa, Ognista, Przyrzeczeni. Najgorsze jest, że ciągle wydaje się jakieś nowe serie zamiast kończyć te starsze. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - dlatego też pisze do wydawnictw, ale one milczą :(

      Usuń
  16. Właśnie zaczęłam czytać sagę księżycową i się załamałam że aż dwa następne tomy są nieprzetłumaczone :'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej są tłumaczenia nieoficjalne ;)

      Usuń
  17. O mamom nie znam żadnej z wyżej wymienionych serii, oprócz chyba Cindirelli? coś tak :) saga ksieżycowa chyba.

    OdpowiedzUsuń
  18. Najbardziej ubolewam nad książkami Meyer i tymi urban fantasy, liczę, że wydawnictwa jeszcze zmienią zdanie(marne szanse, wiem).

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. ja bym z trzy serie naliczyła, nad którymi ubolewam, że nie zostały wydane:
    Seria prochy:
    1. Prochy
    2. Shadows
    3. Monsters

    Seria Ocaleni.
    1. Ocaleni. Życie, które znaliśmy
    2.The Dead and the Gone
    3. This World We Live In
    4. The Shade of the Moon

    Seria Retrum
    1. Retrum. Kiedyś bylismy martwi
    2. La nieve negra

    Wieczni - Alma Katsu
    1. Wieczni
    2. The Reckoning
    3. The Descent

    OdpowiedzUsuń
  21. ja bym z trzy serie naliczyła, nad którymi ubolewam, że nie zostały wydane:
    Seria prochy:
    1. Prochy
    2. Shadows
    3. Monsters

    Seria Ocaleni.
    1. Ocaleni. Życie, które znaliśmy
    2.The Dead and the Gone
    3. This World We Live In
    4. The Shade of the Moon

    Seria Retrum
    1. Retrum. Kiedyś bylismy martwi
    2. La nieve negra

    Wieczni - Alma Katsu
    1. Wieczni
    2. The Reckoning
    3. The Descent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za tak dokładną listę. szczerze to nie znam tych serii :)

      Usuń
  22. O nie, a ja już zaczęłam kompletować Ognistą, Nocną łowczynię też (ale o tym akurat wiedziałam). Córkę dymu i kości chciałam z ciekawości przeczytać, dobrze więc, że tego nie zrobiłam. Tylko bym się wściekła.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam żadnej serii, ale zgadzam się z tobą, że serie powinny być wydawane do końca :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam żadnej serii, ale to straszne świństwo wydać tylko jeden, albo kilka tomów i zakończyć przed zakończeniem serii!

    OdpowiedzUsuń
  25. Rzadko sięgam po książki, które są podzielone na serie.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szkoda, że nie ma kontynuacji serii Cinder...

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam tych serii, ale to nie jest w porządku, że urywają serie i nie wiadomo jaki był los bohaterów. Ktoś zbiera książki do kolekcji, a tu koniec!

    OdpowiedzUsuń
  28. Najbardziej ubolewam nad tym, że brakuje u nas wydania 3 tomu Pięknych i martwych.

    OdpowiedzUsuń
  29. Och, Kroniki Mac O'Connor! :( Co prawda, przeczytałam te dwie ostatnie części w nieoficjalnym tłumaczeniu, ale chciałbym zobaczyć kiedyś te pozycje u siebie na półce. :( Żałuję również Sagi Księżycowej i Cienia Nocy. :( To takie smutne... :(
    Co do niedokończonych serii na myśli przychodzi mi jeszcze seria 'Eve' (Anna Carey)
    1. Eve (wydana)
    2. Once (brak)
    3. Rise (brak)

    Świat po Wybuchu (Julianna Baggott)
    1. Nowa Ziemia
    2. Nowy przywódca
    3. Burn (brak)
    :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja ubolewam nad niedokończoną powieścią Christine Feehan - mroczna seria, ale przekonałam się że wydawnictwo Amber już tak lubi robić :/
    Pozdrawiam
    http://odkryc-tajemnice-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. A ja jestem daleko w tyle... nie znam żadnej z tych serii :]

    OdpowiedzUsuń
  32. No proszę, a ja właśnie miałam zabrać się za kilka z tych serii.

    OdpowiedzUsuń
  33. O ja, nie wiedziałam, że "CIEŃ NOCY" ma kontynuację :D Całe życie myślałam, że to duologia, czy coś. Może poszukam w oryginale, bo pierwszy tom mnie rozwalił, z drugim niestety odrobinę gorzej, ale i tak wspominam pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Przeczytałam właśnie pierwsza ze serii "Wiecznych" Almy Katsu, i okropnie ubolewam że najprawdopodobniej nie będzie przetłumaczenia kolejnych dwóch serii. Wiem tylko że w drugiej części Adair powraca, i Lanny musi się zmierzyć z jego gniewem po tym jak go uwięziła. No a w trzeciej schodzi do piekieł aby ratować duszę Jonathana swojej wiecznej miłości, w czym ma jej niby pomóc znienawidzony Adair, a jak zdążyła się przekonać czytając książkę, to ogromy sadysta więc ciekawa jestem jak to się potoczy wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mroczna seria przetłumaczona jest na Pl w formie ebooka do częsci" Dark Wolf" czekam od dłgiego czasu na dalsze tłumaczenie i chyba się nie doczekam... A szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  36. Jones Carrie
    Pragnienie
    Zniewolenie
    Oczarowanie
    Przetrwanie (brak)
    Wydawnictwo: Bukowy Las

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja ubolewam że nie ma serii Mroczny Łowca, ale oczywiście daje rade i czytam nieoficjalne tłumaczenia

    OdpowiedzUsuń

Trzymałem szczęście za ogon; wyrwało się, zostawiając mi w ręku pióro, którym piszę...Stanisław Jerzy Lec
Niemiłe, obraźliwe, wulgarne lub powtarzające się komentarze będą usuwane.Anonimowych komentatorów proszę o wpisanie imienia, inaczej komentarz usunę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga