19 lis 2014

JEDNĄ NOGĄ W GROBIE

Autor: Jeaniene Frost
Wydawnictwo: Mag
Premiera: 2011
Nocna Łowczyni t.2
Moja ocena;
Można uciec z grobu, ale nie można się ukryć…



Cykle książkowe przypominają seriale telewizyjne. Odcinki zaciekawiają, gdy ogląda się je codzienne, ale kiedy zrobi się przerwę, to trudno powrócić do dawnej fascynacji. Podobne odczucia mam, gdy poznaje kolejne tomy serii - podczas gdy poszczególne tomy czytam w jednym ciągu, jestem w klimacie opisanej historii, a kiedy robię przerwę trudno mi powrócić do świata owych bohaterów. 

"Nocna Łowczyni" to seria, którą rozpoczęłam kilka tygodni temu, jednak dopiero teraz zdecydowałam się na jej  kontynuowanie. Co też nowego przygotowała autorka?

Cat, po opuszczeniu Bonesa, zostaje agentką do zadań specjalnych - zabija wampiry. W świecie nieumarłych rozpoznawana jest  jako Ruda Kostucha. Za jej głowę wyznaczono nagrodę - chętnych nie brak. Jednym, który pragnie ją żywą jest stary wampir, któremu Cat darowała życie - znajomy Bonesa. Poprzez ten sentyment, były kochanek odnajduje łowczynię...

Cat będzie musiała podjąć kilka ważnych decyzji, które będą miały wpływ nie tylko na jej życie, ale także dalsze losy jej przyjaciół. 

Tak jak wspominałam na początku, powrót do świata Cat nie był łatwy, wręcz wyjątkowo trudy. Bardzo długo nie mogłam wejść w skórę głównej bohaterki, na szczęście w końcu mi się udało.

Cat polubiłam już w momencie, gdy ja poznałam (tom pierwszy). Tym razem jeszcze bardziej zyskała w moich oczach, aczkolwiek czasem należny jej się porządna nagana. Cat jest waleczna, nie boi się starcia z mocniejszymi przeciwnikami, jest odpowiedzialna za poddanych. Ma jednak dwie słabości zemsta (pragnie śmierci wampira, który ją spłodził) i Bones. Pomimo że wyrzekła się miłości do wampira, nie potrafi o nim zapomnieć. Kiedy ponownie pojawia się w jej życiu, jest zdecydowana zawalczyć o swoją uczucia.

Drugi tom serii oprócz dużej ilości scen obrazujących walkę, ma w sobie sporo romantyzmu i miłości. Autorka posuwa się nawet do opisania ze szczegółami zbliżeń intymnych bohaterów. Na szczęście nie przekracza granicy smaku. Dodatkowo bohaterka staje przed wyzwaniami, które czasem ją przytłaczają, ale ma pomoc...

W książce Frost zastosowała narrację w pierwszej osobie, dużo uwagi poświęciła na przedstawienie psychicznej strony Cat - skupiła się na jej przemyśleniach, obawach i lękach. Dodatkowo nie zmieniła buntowniczego nastawienia głównej bohaterki - Cat pomimo starszego wieku nadal ma język ostry jak brzytwa, jest nieugięta, uparta i zawzięta - może nawet bardziej niż w tomie pierwszym. Jak ja uwielbiam takie bohaterki.

Dodatkowo autorka wprowadziła wiele ciekawych i barwnych postaci, dzięki temu książką okazała się bardziej różnorodna. Mieszanka charakterów i osobowości urozmaiciła wydarzenia, czasem opisane sytuacje mnie rozśmieszały - aczkolwiek nie było w nich do śmiechu.

Jeśli chodzi o styl autorki, mogę rzec, że jest lekki, prosty, zdania są bardzo ciekawie budowane. Frost potrafi wykreować świat, który wciąga i zaciekawia. Dodatkowo udaje jej się wyczarować odpowiedni klimat. Gorzej wychodzi strona emocjonalna. W zastosowanej narracji łatwiej odczuwa się uczucia bohaterów, niestety podczas poznawania losów Cat -  zabrakło mi napięcia, które potęgowało by lęk o bohaterkę. W moim odczuciu nie było nic - zero.

"Nocna Łowczyni" to seria, która nie jest typową młodzieżówką. Bohaterowie są starsi (Cat dwadzieścia siedem lat), w swoim życiu mają ważne cele, do których dążą. Wydarzenia są zróżnicowane - autorka nie skupia się na jednym wątku, tylko tworzy kilka. Dodatkowo dużo uwagi poświecą dość drastycznym scenom (nie przerażają, ale można odczuć niesmak).
Czytanie drugiego tomu tej serii, jest szybkie, treść zaciekawia a duża ilość wydarzeń nie daje szansy na powstanie uczucia znużenia.

Jak widzicie nie wystawiłam mojej oceny, bo tak naprawdę nie wiem jaka cyfrę wstawić. Względem książki mam straszną mieszankę w głowie. Z jednej strony treść mnie zaciekawiła, mile spędziłam czas. Natomiast z drugiej czegoś mi zabrakło, nie jestem usatysfakcjonowana. Dlatego też tym razem musicie sami zdecydować, względem własnego uznania - Kontynuujecie serię, czy nie!

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Czytam fantastykę



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursory na bloga